Automobilka Volvo se chce zavděčit všem řidičům. Díky tomu si zákazník má na výběr z 8 různých motorizací pro model C30. V nabídce jsou úsporné naftové motory, výkonné benzínové agregáty, ale také netradiční pohonná jednotka Flexifuel spalující palivo E85. V nejbližších letech bude model C30 nabízen také jako plnohodnotný elektromobil. Tím bude nabídka motorů kompletní.
Nafta:
-
D2 (115 k)
-
D3 (150 k)
-
D4 (177 k)
-
DRIVe (115 k)
Jestli chcete ušetřit peníze za časté návštěvy tankovacích stanic, tak dejte přednost naftovému motoru před benzínovým. Naftové agregáty v nabídce modelu C30 jsou známé svým kultivovaným chodem a hlavně příznivou spotřebou paliva.
Neuděláte žádnou chybu, když si vyberete nejslabší vznětový motor v nabídce – D2. Čtyřválcový turbodiesel vám neudělá žádnou škodu – právě naopak. Přímé vstřikování paliva přímo do válce pomocí technologie Common Rail zajišťuje optimální spotřebu, ale také solidní výkon (115 koní).
Motory D3 a D4 jsou si v mnohém podobné. Jedná se o stejné pětiválcové přeplňované diesely o objemu 2 litrů. Liší se pouze jiným nastavením řídicí elektroniky – agregát D4 je výkonnější o 27 koní.
Nejúspornějším motorem v nabídce je bezesporu DRIVe. Úsporná naftová jednotka se zdvihovým objemem 1,6 litru pracuje se systémem Start/Stop. Ten oceníte především v hustém městském provozu, kdy vám dokáže ušetřit nemalé procento paliva.
Benzín:
-
1.6 (100 k)
-
2.0 (145 k)
-
T5 (230 k)
Pro milovníky vůně benzínu a motoru vytočeného až do nejvyšších otáček, jsou připravené benzínové motory – a to hned 3. Nejslabším zážehovým agregátem je „jedna-šestka“ o výkonu 100 koní. Můžete namítnout, že tak málo kobylek vám nebude stačit. Jenže i tak malý motor dokáže udělat divy s lehkým automobilem jakým je C30.
Zlatou střední cestou je zážehová jednotka o objemu 2 litrů a výkonu 145 koní. Využívá stejnou techniku jako jeho menší bratříček (proměnlivé sací potrubí), ale disponuje vyšší výkonem.
Nejvýkonnějším motorem v nabídce je pohonný agregát T5. Díky proměnlivému časování ventilů je vždy k dispozici velká dávka koňské síly. Nemusíte se tak bát, že vás nechá motor na holičkách. Tento přeplňovaný pětiválec je k dispozici jak s manuální, tak automatickou převodovkou.
E85:
-
2.0F (145 k)
Netradiční motor nazvaný Flexifuel dokáže spalovat kombinaci benzínu a bioetanolu (neboli palivo E85 – 85% bioetanolu a 15% benzínu). Díky vyšší kompresi a vyšší efektivitě spalování je Flexifuel zajímavou alternativou ke klasickým zážehovým, či naftovým motorům.