V životě jde o víc než o VOLVO a proto ho řídíte.
Volvo XC90



První generace vozu V40 byla představena v roce 1995 a byla praktičtější variantou (kombi) pro model S40 s kterým sdílela podvozkovou platformu. Vozy byly vyráběny ve společné továrně s automobilkou Mitsubishi Motors v Holandsku. Společnou platformu měl také s vozem Mitsubishi Carisma, který se vyráběl taktéž ve stejné „fabrice“.


V roce 2000, přišla technologická modernizace vozu. Přibylo množství bezpečnostních systémů a především nové motory s přelomovou technologií přímého vstřiku paliva do válců. Úpravou prošly také prvky pérování a tlumičů. Kombík této generace dostal nové jméno – V50. Původní název „vé-čtyřicet“ se vrátil až o 12 let později v podobě prémiového hatchbacku.
Nová generace přišla až o 9 let později a přišla s výrazně inovovaným vzhledem, který dával „vale“ hranatým liniím a snažil se o zaoblenost. Ta byla pro tehdejší Volva netradičním směrem – dnes vidíme, že skandinávská automobilka se částečně vrací k ostrým a hranatým tvarům – ty však elegantně spojuje s oblými liniemi.


Nejnovější generace modelu V40 byla představena v březnu 2012 a představuje nový milník v historii celé značky. V40 je prozatím nejbezpečnějším modelem Volva na světě. Při pohledu na výčet bezpečnostních systémů (airbag pro chodce, City Safety, množství interiérových airbagů – nově s kolením airbagem pro řidiče, asistenční programy jako Park Assist Pilot a množství dalších) tomu musím dát za pravdu.


Volvo V40 je nabízeno s pěticí motorů – je ve hvězdách, jestli se ke klasickým benzínovým a naftovým agregátům brzo nepřidá moderní spalovací motor na palivo E85, či vyvíjený plug-in hybridní systém.



Design by 3sixty | 2018