V životě jde o víc než o VOLVO a proto ho řídíte.
Volvo XC90



Sedan S40 se stal oblíbeným především u mladších řidičů, kteří potřebují dynamický automobil, který je dokáže reprezentovat. Řidiči ocenili širokou paletu motorů, které automobilka Volvo nabízí u modelu S40. V nabídce jsou benzínové i naftové agregáty. Nově přibyl i netradiční motor Flexifuel spalující palivo E85 (skládá se z 85% bioetanolu a 15% benzínu). V nabídce je 8 různých motorů, které dokážou ukojit každou motoristickou choutku řidičů.

Nafta:

  • D2 (115 k)

  • D3 (150 k)

  • D4 (177 k)

  • DRIVe (115 k)

Úsporné naftové motory jsou dlouhodobě nejoblíbenější u řidičů, a proto jich je nejvíce v nabídce. Na výběr jsou 4 motory.

Nejslabším dieselovým agregátem je čtyřválec D2 přeplňovaný turbodmychadlem. Zdvihovým objem je „pouze“ 1,6 litru, ale přesto má motor má sílu 115 koní. Díky přímému vstřiku paliva do spalovacího prostoru a technologii Common Rail je spotřeba paliva velmi nízká – což ocení jak životní prostředí, tak vaše peněženky. K dispozici je s 6stupňovou manuální převodovkou. Na své si tedy přijdou ti, kteří mají rádi vše ve svých „rukou“.

Silnější variantou je turbodiesel D3. Pětiválec s výkonem 150 koní dokáže solidně rozpohybovat velký automobil, jakým S40 bezesporu je. Motor udělá radost nejenom milovníkům ručního řazení, ale také řidičům, co si chtějí stoprocentně užít jízdu s automatickou převodovkou.

S přeplňovaným pětiválcem D4 budete mít pod kapotou 177 koní. Pěkné stádečko koňských sil kdykoliv k dispozici. Stejně jako menší bratříček D3 je i tento motor v nabídce s manuální, nebo automatickou převodovkou.

Nově přibyl do nabídky motorů úsporný dieselový agregát DRIVe. Přeplňovaný čtyřválec spolupracuje s technologií Start/Stop. Díky tomu klesla kombinovaná spotřeba na velmi nízkou hodnotu (3,8 litru na 100 kilometrů). Zapomeňte tak na časté návštěvy čerpacích stanic – díky „drajvu“ ušetříte spoustu peněz za „zbytečně“ spálenou naftu. Současně tak pokleslo množství CO2 vypouštěných do ovzduší (99 gramů na 1 kilometr).

Benzín:

  • 1.6 (100 k)

  • 2.0 (145 k)

  • T5 (230 k)

Benzínové motory si oblíbili především ti, co požadují vysoký výkon za jakýchkoliv podmínek. A přesně takový požadavek splňuje trojice zážehových pohonných jednotek. Benziňáky mají v oblibě většinou ti, ve kterých se bouří mládí a stále mají potřebu ždímat z auta co největší rychlost.

Nejslabším motorem je „jedna-šestka“ s výkonem rovných 100 koní. Klasický atmosférický čtyřválec je dobrou volbou pro svůj dostatečný výkon a přijatelnou spotřebu. Díky sacímu potrubí s proměnlivou délkou, má motor vždy přísun potřebného kyslíku – řidiči se motor odvděčí kultivovaným chodem.

Zlatou střední cestou pro sedan S40 je benzínový motor o objemu 2,0 litru. Technikou se shoduje s předešlým motorem, pouze má větší objem válců a vyšší výkon (145 koní). Svojí konstrukcí představuje ideální kombinaci dostatečného výkonu, ale také příznivé spotřeby.

Nejsilnější „benziňák“ má sílu 230 „pečlivě hřebelcovaných koní“ a má název T5. Pětiválec s přeplňovaným plněním (pomocí turbodmychadla) zajišťuje vysoký výkon, který zužitkujete především při převážení těžkých zavazadel, nebo při předjíždění na dálnici. Dvojité variabilní časování ventilů zefektivňuje spalovací proces a tím snižuje spotřebu benzínu.

Flexifuel:

  • 2.0F (145 k)

Jestli chcete dát najevo svoji individualitu a cit pro ekologii, tak dejte přednost dvoulitrovému motoru 2.0F. Ten spaluje netradiční palivo E85 (skládá se z 85% bioetanolu a 15% benzínu). Díky spalovanému palivu je množství vypouštěného CO2 o 80% nižší. V nabídce je motor s 6stupňovou manuální převodovkou. Flexifuel je novinkou v motorové paletě vozů Volvo, ale je stále oblíbenější u českých řidičů, kteří oceňují příznivou cenu paliva E85.



Design by 3sixty | 2024