Historie modelu
Poprvé se Volvo C70 ukázalo světu na pařížském autosalónu v roce 1996 a bylo jedním z průkopníků oblejších modelů švédské značky. Podle tehdejšího šéfa designu Volva Petera Horburyho chtěla automobilka nabídnout vše, na co byli zákazníci zvyklí, ovšem ve zcela novém balení.
První generace modelu se vyráběla jako kupé s pevnou střechou či jako kabriolet se střechou plátěnou. O necelých devět let později spojila automobilka oba vozy v jeden a vznikla druhá generace. Krásná a elegantní, což jsou atributy, v nichž i v současnosti dominuje celému trhu. Volvo C70 vzniklo na platformě menšího sedanu S40, přesto ale může bez obav soupeřit i s větší a dražší konkurencí.
Design druhé generace má na svědomí italské designové studio Pinninfarina. Oproti minulé generaci dostala nová verze líbivější tvary a celkově se vzhledem zařadila do portfolia skandinávských vozů. Pěkný kabátek, do kterého byl obléknut model C70, mají na svědomí sice Italové, ale přesto se jedná o čistokrevný skandinávský design. A přesně takový se čeká od švédské automobilky Volvo.
Poslední kosmetickou úpravou prošlo Volvo C70 v roce 2009, kdy se na autosalónu ve Frankfurtu přizpůsobilo duchu nových modelů značky.
Vzhled vozu vychází z nové generace sedanu S60. Do popředí se tak dostaly kapkovité přední světlomety, sebevědomě se tvářící příď vozu a hlavně maskulinnější tvary karoserie. Díky nim má řidič ještě větší pocit bezpečí.
Do nejnovější verze byly integrovány pokročilé bezpečnostní prvky. Pokud se tedy bojíte, že kabriolet, coby otevřené auto, je málo bezpečný například při nárazu z boku, či překlopení na střechu, tak jste na omylu. Právě přesně na tyto dvě rizika se zaměřili konstruktéři a přišli s několika inovativními řešeními. Například pro maximální ochranu pasažérů při převrácení vozu na střechu byl vyvinut systém ROPS.
Volvo C70 je dostupné ve třech verzích výbavy a motorová paleta zahrnuje benzínovou T5 s výkonem 230 koní či dva naftové agregáty D3 se 150 či D4 se 177 koňmi pod kapotou.